.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.

Friday, July 30, 2010

Koleksi anak2 Ku

Ini adalah antara barang kesayangan anak-anak ku . Nurbatrisyah, Umar dan Humairah. Kadang-kadang aku jadi pelik kenapalah budak-budak ni suka sangat simpan benda-benda ni, tapi kadang kala tengok benda-benda ni buat aku jadi tersenyum sendiri.
Walaupun banyak karenah tapi inilah kebahagian ku sebagai seorang bapa. Bersyukur sangat atas rahmat yang Allah berikan ini.
Ini adalah basikal anak ku Umar. Macam-macam terjadi pada basikal ini anak ku kerjakan. Ada sekali dia marah kat aku, dia bocorkan tayar basikal ni. Lama juga dia marah pada ku, lepastu aku baiki basikal ni. Dak Umar ni pun main semula la basikal ini, bawa p rumah Tok Ayah dia.
Umar sayang sangat basikal ini, setiap hari aku lihat, dia akan membersihkan basikalnya sampai berkilat-kilat.
Tapi satu kejadian aku rasa nak marah tapi nak tergelak juga. Ada sekali petang tu aku bawalah budak-budak ni ketempat aku mengajar. Petang tu aku ada kelas tambahan, jadi aku bawalah budak-budak ni sekali. Aku dah bagitahu main kat padang sekolah ni saja jangan keluar pergi atas bukit tu. Selepas tu aku pun masuk kelaslah.
Mula-mula aku tengok budak-budak ni ada lagi kat padang tu, adalah dalam setengah jam aku tengok budak dua ni tak ada dah kat padang. Dalam hati aku "mesti pergi ke bukit tu". Tekaan aku tepat, bila aku p tengok, aku tengok dua beradik ni dah tergolek dengan basikal mereka. Aku rasa nak marah ja, tapi bila tengok dan dengar yang adik tu cakap pada abang dia kat telinga "abang jangan nangis ya nanti abah marah pada kita ni". Aku rasa nak pecah gelak ja, tapi aku tahan, aku tolong budak-budak ni.
Lepas tu aku bawa budak-budak ni p bilik , aku bersihkan mana-mana kotor dan beri minum budak dua ni. Masa tu lah baru menangis budak-budak ni. Aku bawa p klinik umar dan humairah ni, keran yang abang tu tangan dia ada luka-luka, yang adik bibir pecah ja. Jadi dapat cutilah dua hari budak-budak ni.

1 comment:

tiut amorph said...

wah smart basikal umar kaler merah..berkilat lagi :P